Van Pyk Slyterij & Delicatessen naar de Wynkantine
Wat begon bij Pyk Slyterij is uitgegroeid tot Pyk Slyterij & Delicatessen en inmiddels zelfs nog een stap verder. Met de Wynkantine hebben we onze wereld uitgebreid met een aperitiefbar: een plek waar alles samenkomt wat wij zelf graag doen. Goed drinken, mooi eten, geen haast. Overdag een fijne stop voor een glas, aan het begin van de avond de perfecte plek om te landen. De Wynkantine is geen klassiek restaurant en geen standaard bar, maar een logisch verlengstuk van Pyk: persoonlijk, ontspannen en met aandacht voor kwaliteit.
Wijnen: van winkel naar glas
In de Wynkantine schenken we uitsluitend wijnen die ook in de winkel staan. Alles wat je drinkt, is zorgvuldig door ons geselecteerd en met hetzelfde verhaal gekozen als voor het schap. Bevalt een wijn op de kaart? Dan neem je ’m gewoon mee naar huis. En andersom geldt hetzelfde: elke fles uit de winkel kun je ook openen en drinken in de Wynkantine. Van fris en doordrinkbaar tot complex en gastronomisch — de kaart wisselt, maar de gedachte blijft hetzelfde: eerlijke wijnen met karakter, om te ontdekken, te delen en van te genieten aan tafel.
Bites om te delen (en mee te nemen)
Onze biteskaart is gemaakt om bij te schenken en door te proeven. Mooie hammen en kazen vormen de basis, aangevuld met gerechten als coquilles, tonijn of steak tartaar. Licht, verfijnd en altijd passend bij het glas. Het mooie is: zo’n 80% van wat je bij ons eet, ligt ook in de winkel. Dus smaakt die ham of kaas naar meer? Dan neem je ’m net zo makkelijk mee voor thuis.